Twitter’da Takipçi Arttırma Yöntemleri

Twitter'da takipçi nasıl arttırılır?

Twitter’da Takipçi Arttırma Yöntemleri

Bildiğiniz gibi gün geçtikçe sosyal medyanın önemi daha da artıyor. Kişisel ve Kurumsal siteler Seo’ya verdikleri önemi artık sosyal medyaya da vermeye başladı. Piyasaya hakim yada hakim olmak isteyen kurumlar sosyal medya departmanları açtı ve iş ilanlarında kriterlere “sosyal medya deneyimi” ibaresini eklediler. İster çok büyük bir kurum olun , ister kişisel blog tutun artık sosyal medyayı etkin kullanmanın zamanı geldi.

Twitter, müşterilerin ihtiyaçlarını tespit etmek ve onlarla iletişime geçmek için Facebook’tan daha kullanışlı bir ortam. Facebook, paylaşım kargaşasının önüne geçmek için EdgeRank (?) adında bir algoritma kullanıyor. Twitter’da ise böyle bir algoritma henüz yok onun yerine listeler kullanılıyor. Twitter’daki bu avantajımızı kullanabilmemiz için takipçi sayımızı arttırmalıyız. Bu makalede “ Odaklı Twitter Takipçi Arttırma Yöntemlerine “ değineceğim.

Neden Odaklı Twitter Takipçisi ?

Markanız açısından gönderdiğiniz her tweetin gerçek kişilere ulaşması gerekiyor çünkü son kullanıcıya ulaşmanın ve sosyal medya’ya yayılmanın tek yolu bu; Gerçek ve Odaklı Twitter takipçisi toplamak. Tweet’iniz diğer insanlar tarafından ReTweet ( RT ) edilmeli, diğer insanlar tarafından tartışılmalı. Sahte yada alakasız takipçi toplarsanız ( programla yada para karşılığında ) sonunda karşılığını alamayacağınızı bilmelisiniz.

Tabi şöyle bir durumda var, bir kişinin ne kadar çok takipçisi varsa takip edilme şansı o kadar fazladır. O yüzden sahte de olsa sizi takip eden kişilerin gerçekçi gözükmesine ve Türk olmasına dikkat edin. ( Sahte takipçileri hiç bir şekilde tavsiye etmiyorum. )

Twitter Profil Ornegi - Kadir Arda Kos
Twitter Profil Ornegi – Kadir Arda Kos

Profil Fotoğrafı
Olağan hayatta ilk izlenim nasıl önemli bir yer tutuyorsa sanal hayatta da işler aynı şekilde yürüyor. Şahsen ben garip bir çizgi karakteri profil fotoğrafı yapan bir insanı takip etmekte tereddüt ederim, Neden : Gerçek bir kişi olmayabilir yada söylemleri gerçek olmayabilir. Uzun lafın kısası ilk izlenim çok ama çok önemlidir. Profilinizi ziyaret eden kişilerin ilk baktığı yer emin olun profil fotoğrafınızdır. Kişiler sizi daha yakından tanımak için önce yüzünüzü görmek isterler. Profil fotoğrafınızı doğru seçerseniz kişilerin sizi takip etme olasılığını arttırmış olursunuz.
Doğru profil fotoğrafında sadece siz olmalısınız, arkadaşlarınızla birlikte çekilmiş samimi bir fotoğraf profil fotoğrafı olmamalı. Profil fotoğrafında somurtmamalı yada çok lakayt bir şekilde durmamalısınız küçük bir tebessüm iyidir. Profil fotoğrafınızın arka planı ve kenarlıkları Twitter Profil tasarımınıza uyumluluk göstermelidir.

Arka Plan Resmi
Bu alanda sizin profilinizi ziyaret eden ve sizi takip etmek isteyen kişilere kendiniz hakkında daha fazla bilgi vermelisiniz. Bu alanda bir asansör cümleye yer verebilirsiniz veya diğer sosyal medya hesaplarınızı tanıtabilirsiniz veya başka bir fotoğrafınızı paylaşabilirsiniz tabi hepsini bir arada yaparsanız çok daha etkili olur. Örnek olarak Scott Stratten verebiliriz.

Profil Açıklaması
Açıklama alanını doğru kullanarak profilinizi ziyaret eden kişilerin sizi daha yakından tanımasını sağlayabilirsiniz böylece sizi takip etme olasılığını da arttırmış olursunuz.
- Açıklama kısmında olması gerekenler : Asansör Cümle, Uzmanlık alanınız ve bu alana bağlı olarak diğer ilgi alanlarınız ( İnternetten Para Kazanma -> E-Mail Marketing, Affiliate Marketing gibi ), kendi hakkınız da akılda kalıcı 1-2 cümle , bloğunuzun adresi.

Kullanıcı Adı
Profil fotoğrafı gibi buda size özgü olmalı. @kurabiyecanavari452 yerine @batuhansasi bence çok daha iyi duruyor. Hem isminizin bilinirliğini arttırıyorsunuz hem de markalaşmasını sağlıyorsunuz zaten blog tutmanın amaçları arasında da bu vardır. @adinizsoyadiniz şeklinde alınan kullanıcı adı daha profesyonel ve kişisel durduğu için insanların sizi takip etme olasılığı da artmış olur.

Her 3 Tweet’ten En Az 1’i
Öncelikle Bu benim görüşüm. Ben Twitter’a genelde mobil cihazlardan bağlanıyorum ( bir çok insan gibi ) ve kişilerle etkileşime mobil cihazlar üzerinden giriyorum. Bir kişi beni takip etmeye başladığında ben onun profiline giriyorum ve yukarıda ki maddeleri gözden geçiriyorum eğer hepsi tutarlıysa son olarak kendimce hazırladığım bu eleği devreye sokuyorum. Twitter mobil uygulamasında kişinin profiline baktığınızda son 3 tweetini görebilirsiniz ( isterseniz daha fazlasını ). Son 3 tweet inden en az 1’i profilinden bahsettiği alan ile ilgiliyse o zaman takip etmeye başlıyorum fakat değilse biraz daha araştırmaya giriyorum ( tüm tweetlerini kabaca incelemek gibi )

Twitter Mobil Uygulamada Profil Örneği - Batuhan ŞASI
Twitter Mobil Uygulamada Profil Örneği – Batuhan ŞASI

İnsanlarla Tweetleşmek (@Kullaniciadi )
İnsanların sizi takip etmesini istiyorsanız onlara bir değer katmalısınız. Takipçilerinizin sorduğu her soruyu yanıtlamalısınız, Twitter’da yanıtladığınız her soru size daha fazla takipçi kazanmanızda yardımcı olacaktır. Biri size soru sorduğu anda ( @kullaniciadi şeklinde ) profilinde sizin profilinizin linkini vermiş olur. Siz ne kadar çok soru yanıtlarsanız o kadar çok insanın gözükürsünüz. Tabi illa ki soru yanıtlamak yada soru sormak zorunda değilsiniz , insanlara merhaba demek yada teşekkür etmek işinize yarıyabilir.

Hashtag’lere Katılmak
Twitter’ı etkin kullanmak için periyodik olarak tweet atmalısınız, bence günde en az 3 tweet gerekiyor. Hashtag leri kullanarak alanınızla ilgili bir düşüncenizi dile getirebilirsiniz. Gerçekten ilginç bir noktaya parmak basarsanız RT’lenme ihtimaliniz çok yüksek olur. Her RT edildiğinizde takipçilerinizin artma ihtimalide katlanarak gider. İstatistiklere göre Twitter kullanıcılarının ortalama 130 arkadaşı var, aklınızda bulunsun.

Uzmanlara Soru Sormak
İnsanlarla Tweetleşmek maddesini hatırlayın, kişilerin sorularını yanıtladığınız da yada soru sorup cevap aldığınızda onların profilinde gözükeceksiniz. Sizin alanınızda uzman olan ve takipçi kitlesi bir hayli yüksek olan kişileri tespit edin ve Twitter’ın en yoğun olarak kullanıldığı saatlerde ( 20.00 – 24.00 ) onlara sorular sorun ve cevaplarını isteyin fakat ısrarcı olmayın. Böylece kendi alanınızın takipçi kitlesine çok kolay bir şekilde ulaşmış olacaksınız.

Teşekkür Etmek
Takipçileriniz yada sizin takip ettiğiniz kişiler yararlanabileceğiniz bir içerik paylaştıklarında onlara teşekkür etmeyi unutmayın, büyük ihtimalle kısa bir süre sonra “rica ederim” mesajını alacaksınız. İnsanlarle Tweetleşmek maddesini hatırlayın . Biri sizi takip etmeye başladığında ona merhaba diyebilirsiniz yada biri sizin tweetinizi RT ettiğinde ona teşekkür edebilirsiniz, hem takipçi kitlesini arttırmaya yönelik bir hareket yapmış olursunuz hem de samimi bir ortam oluşturmuş olursunuz.

RT Etmek/Edilmek
RT etmek bir nevi alıntı yapmak gibidir. RT’yi insanlarla samimileşmek için kullanabilirsiniz fakat alanınızla alakalı paylaşımları RT etmelisiniz. Aynı zamanda RT edilecek , kaliteli ve özgün paylaşımlarda bulunmalısınız.

Sadece Gerçek Kişileri Takip Etmek
Çok dikkat edilmesi gereken bir nokta; Sadece gerçek kişileri takip etmek. Takipçi sayınız artacak diye gerçek olmayan kişileri takip etmemelisiniz. Sizi takip etmek isteyen biri takip ettiklerinizi incelediğinde bu kişileri görebilir ve sizin hakkınız da negatif şeyler düşünebilir. Sanal alemde de , gerçek hayatta olduğunuz gibi davranmalısınız, sırf popüler diye sevmediğiniz, arkadaşlık etmeyeceğiniz kişileri takip etmeyin.

Site ve Blog’da Tanıtmak
Bir internet siteniz veya bloğunuz varsa mutlaka Twitter profilinizin linkini yayınlamalısınız. Böylece siteniz gelen her ziyaretçi sizi potansiyel takipçiniz olmuş olur.

E-Posta’ya İmza Olarak Eklemek
Ben e-posta programı olarak ThunderBird kullanıyorum. Otomatik yada manuel olarak gönderdiğim her e-postanın sonuna imzam otomatik olarak ekleniyor. Böylece her yanıtladığım soruda sosyal medya hesaplarını kişilere tekrar hatırlatmış oluyorum.

Thunderbird İmza Ekleme
Thunderbird İmza Ekleme

Diğer Sosyal Medya Platformlarında Tanıtmak
Bence şuan en popüler sosyal ağlar: Facebook, Twitter ve Google+ . Elbette daha bir çok kaliteli sosyal ağ var fakat benim aklıma ilk bunlar geliyor. Sosyal ağlarda profil oluştururken diğer sosyal medya hesaplarının adreslerini de eklemeyi unutmayın. Böylece başka bir platformdan sizi bulan bir kişiyi diğer platformlara da yönlendirebilirsiniz böylece HERYERDE olabilirsiniz.

Merkez Oluşturmak ( Kimdir.com )
Sizden iletişim bilgilerini isteyen birine e-posta adresi veya sosyal medya hesaplarınızı verebilirsiniz ama hangisini ? Bunun 1 kişiyle sınırlı kalmayacağını düşünürseniz bir merkez oluşturup bunu yaymanın daha kârlı olduğunu anlayabilirsiniz. Ben merkez olarak Kimdir.com’u. Sistem şimdilik davetiye ile çalışıyor fakat sık sık davetiye dağıtıyorlar. Elbette internet üzerinde bir çok alternatifi de var.

Kampanya Oluşturmak ( Ödüllü )
İnternete siteniz yada bloğunuz varsa bir kampanya oluşturarak bir çok yönden kâra geçebilirsiniz. Ödülü kıymetli olan bir yarışma düzenlerseniz hem yeni ziyaretçilere hem backlink e hem de bir çok takipçiye ulaşabilirsiniz. Örneğin bir kişiye ücretli rehberinizi hediye edebilirsiniz yada domain ve hosting masraflarını 1 yıllığına karşılayabilirsiniz, bu hayal gücünüze ve çalıştığınız alana bağlı.

Who.Unfollowed.Me Kullanımı
Sırf takipçi sayısını arttırmak için beni kullanmaya çalışanlara bir önem olarak bu sistemi kullanıyorum. Sisteme Twitter’la giriş yaptıktan sonra her giriş yaptığınız da sistem size bir takım istatistikler veriyor. Sizi kimin unfollow ettiğini gösteriyor ve sistemden çıkmadan o kişileri unfollow edebiliyorsunuz.

TwitterCounter Kullanmak
Her işte olduğu gibi Twitter Takipçilerinizi arttırırken bir hedef belirlemeli ve planlama yapmalısınız. Twitter Counter size takipçi istatistiklerinizi görmenizi sağlıyor. Hafta da kaç takipçi kazandınız/kaybettiniz, böyle giderse haftaya tahmini ne kadar takipçinizin olacağını gösteriyor.

Videoları İnteraktif Olarak Kullanmak ( YouTube için )
Yabancı kanallar bunu çok iyi kullanıyor- HERYERDE olmayı başarıyor- şimdi sıra bize geldi. YouTube’un bize vermiş olduğu bazı avantajlar var: Videoyu durdurmak, videonun içine konuşma balonu eklemek. Böylece insanlarla interaktif olarak etkileşime geçebiliyoruz. Asıl dikkat edilmesi gereken şey işinize verdiğiniz önemi , özeni insanlara göstermek. YouTube’un bize vermiş olduğu olanakları kullanarak insanların dikkatini istediğimiz noktalara çekebiliriz. Şuan dikkat edilmesini istediğimiz nokta sosyal medya hesaplarımız.

Youtube Kutularını Kullanmak
Youtube Kutularını Kullanmak

Blog Yorumları
Dünya’nın büyük bir bölümü WordPress kullanıyor. Bloguna daha fazla yorum almak isteyen insanlar , bloğuna yorum bırakanların web sitelerini yayınlamalarına izin veriyor. Website kısmına Twitter profil linkini bırakabilirsiniz. Böylece insanlar isminizin üzerine tıkladığında Twitter profilinize ulaşabilecekler. Twitter profil linkiniz yerine merkez linkinizi de yazabilirsiniz.

İlk Yoruma Teşekkür Sayfasında Twitter Hesabını Göstermek
Bu gizli bir yöntem sayılabilir. Ziyaretçilerinizle ilk izleniminiz çok önemli, onlara kendilerinin özel olduğunu hissettirmelisiniz. Aşağıda ki eklenti ile bloğunuza ilk defa yorum yapan kişilere teşekkür edebilir ve ufak hediyeler verebilirsiniz. Tabi ki teşekkür ederken iletişim bilgilerinizi vermeyi unutmayın.
Comment Redirect

Blogunda Son Tweet’i Göstermek
Twitter’ı ne kadar etkin bir şekilde kullandığınızı gösterirseniz, insanların sizi takip etme olasılığını arttırmış olursunuz. Aşağı da verdiğin kodu düzenleyerek sitenizin uygun bir yerine ekleyin. Sitenize gelen ziyaretçiler artık sizin Twitter’da ki son paylaşımınızı görebilecek.
=
Tweet’i Çeken Kod
<?php
// Son Twit Göster
$username = get_option(‘er_twitter_kadi’);
$feed = “http://search.twitter.com/search.atom?q=from:” . batuhansasi . “&rpp=1″;
function parse_feed($feed) {
$stepOne = explode(“<content type=\”html\”>”, $feed);
$stepTwo = explode(“</content>”, $stepOne[1]);
$tweet = $stepTwo[0];
$tweet = str_replace(“&lt;”, “<”, $tweet);
$tweet = str_replace(“&gt;”, “>”, $tweet);
return $tweet;
}
$twitterFeed = file_get_contents($feed);
?>
=
-
Tweet’i Gösteren Kod
<?php echo parse_feed($twitterFeed);?>
-

Misafir Yazarlık
Yurt dışında bu sisteme altın gözüyle bakıyorlar umarım Türkiye’de de bu sistemi yaygınlaştırmayı başaracağız. Misafir yazarlık herkes için kârlıdır: Site Sahibi, Misafir Yazar, Takipçiler. Site Sahibi kaliteli ve özgün içerik kazanır ve takipçilerinin beklentilerini karşılar. Misafir Yazar , hedef kitlesinde ki takipçilerine kendini tanıtır , backlink ve takipçi kazanır. Takipçiler ise paylaşılan kaliteli ve özgün içerikten faydalanır. Misafir yazılarınızın sonuna iletişim bilgilerinizi ve kendinizi tanıtan ufak bir paragraf eklemeyi unutmayın. Misafir yazarlık titizce yapılması gereken bir iştir. Serdar Kara’nın yazdığı mini rehber’de misafir yazarlığa değinilmiştir , tavsiye ederim.

Forum İmzasında Tanıtmak
Biliyorsunuz sosyal medyadan sonra en canlı ortam ( şuan ) forumlar. Forum imzanıza Twitter profil linkinizi eklerseniz her bir mesajda daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

Sosyal Kanıt Göstermek
Sosyal Kanıttan kasıt: Sayılar, Sayaclar. Bütün sosyal medya platformlarında popülariteyi ve güvenilirliği sayılar gösteriyor. Paylaşım sayıları, takipçi ve takip etme sayıları vs. Bunları sitenizde gösterirseniz hem dikkat çekmiş olursunuz ( insanlar miktarları görmeyi ve öğrenmeyi sever ) hem de güvenilirliğinizi göstermiş olursunuz.

Sosyal Sayaclar
Sosyal Sayaclar

Oklar ile Teşvik Etme
İnsanları yönlendirmelisiniz, bunu da oklarla yapabilirsiniz. “Buraya Tıklayın” yazısının altına butonu gösteren ve dikkat çekici bir ok koyarsanız tıklanma oranlarının arttığını görebilirsiniz. Aynı yöntemi kullanarak insanları sosyal medya butonlarını yönlendirebilirsiniz.

Ücretsiz ve Kaliteli Bir Rehber
Blogunuz yemek tarifleriyle mi ilgili, o zaman herkesten sakladığınız çok özel 15 gizli tarifi takipçilerinizle paylaşmanın zamanı geldi (: . İnsanlara ücretsiz fakat gerçekten değerli bir takım şeyler vererek onları takipçileriniz haline getirebilirsiniz. Onlardan istediğiniz sadece Twitter’da takip et butonuna tıklamaları gerçekten değerli bir rehber yazmışsanız zaten tıklamamış olsalar bile gidip kendileri tıklayacaklar.

Makalelerde Bahsetmek
Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte artık bu bir gereklilik oldu. Ben makale yazdığımda örnek verirken yada benimle iletişime geçilmesi gerektiğinde önce sosyal medya hesaplarını daha sonra , soru çok özelse iletişim sayfasını öneriyorum. Makale yazarken takipçileriniz den bir cevap istiyorsanız makale aralarına sosyal medya profillerinizin linklerini ekleyin ve cevaplar isteyin. Böylece profilinizi daha çok insana ulaştırabilirsiniz.

Videolarda Arka Plan
Anlatmak istediğiniz şeyleri videolarla anlatıyorsanız masaüstü arka planında sosyal medya profillerinizi yazabilirsiniz. Ben masaüstü arka planı olarak bloğum temasına uygun bir resim kullanıyorum. Böylece insanlar videoları izledikten sonra siteye girdiklerinde alışılmış renk tonlarıyla karşılaşıyorlar. Ayrıca resim de ismin ve iletişim adreslerimde yazıyor. Benden başka biri bu videoyu yayınlarsa ( izinsiz ) izleyici kimi izlediğini öğrenmiş oluyor.

Kaynak ve Devamı İçin: Affiliateakademi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder